Otóż żywotność przeciętnego
koła dwumasowego
jest zbliżona do około dwustu tysięcy kilometrów. W wielu przypadkach, gdy styl jazdy kierowcy jest delikatny i niezbyt agresywny, to taki podzespół wytrzyma nawet około dwustu pięćdziesięciu tysięcy kilometrów. Koszt regeneracji i demontaż skrzyni biegów na potrzeby regeneracji oraz ewentualna naprawa wysprzęglika, tarczy i docisku, to w większości przypadków kwota zbliżona do około półtora tysiąca złotych. Oczywiście mamy tutaj na myśli regenerację.
Biorąc pod uwagę przebieg około dwustu pięćdziesięciu tysięcy kilometrów, to w tym czasie najprawdopodobniej należałoby dwu lub trzykrotnie wymienić pasek rozrządu, pompę wody i rolki napinające. W niektórych modelach jednokrotna tego rodzaju operacja, to kwota przekraczająca półtora tysiąca złotych. Na prostym przykładzie widzimy, że dwumasa nie jest wcale elementem tak kosztownym, jak pierwotnie nam się wydaje. Pamiętajmy też, że jednorazowa wymiana oleju i filtrów, to również setki złotych. Podsumowanie kosztów z pewnością nie jednego kierowcę przyprawi o zawrót głowy i pozwoli spojrzeć na koło dwumasowe z zupełnie innej perspektywy.