Regeneracja koła dwumasowego Limanowa
Często dzwonią do nas właściciele pojazdów i proszą o diagnozę w sprawie stanu dwumasy w ich samochodach. Choć żadne telefoniczne konsultacje nie zastąpią wizyty w warsztacie, w przypadku dwumasy można w części przypadków telefonicznie zdiagnozować charakterystyczne objawy zużycia koła dwumasowego. Punktem wyjścia do tej diagnozy jest przypomnienie funkcji koła dwumasowego: jest ono tłumikiem drgań skrętnych. Jeżeli koło dwumasowe, z uwagi na swoje zużycie, przestaje pełnić tę funkcję, zaczynamy odczuwać drgania, stuki i wibracje podczas uruchamiania silnika oraz na wolnych obrotach. Cechą charakterystyczną tych zjawisk jest ich zanikanie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału korbowego silnika.
Zjawisko to można w prosty sposób wytłumaczyć w oparciu o znajomość fizyki zjawiska drgań skrętnych: po prostu występują one WYŁĄCZNIE w dolnym zakresie obrotów. Jeżeli zaczynamy je odczuwać – oznacza to, że koło dwumasowe przestaje działać poprawnie. Ich zanikanie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika nie oznacza, że koło dwumasowe nagle samo się naprawiło. Przyczyna jest inna: nie odczujemy tych drgań, bo one po prostu w wyższym zakresie obrotów nie występują. Wszystkich kierowców, zaniepokojonych stanem kół dwumasowych
w ich samochodach zapraszamy do rozmowy z naszymi specjalistami.